Idx Trading System


Ullmammutter, peruanske lamaer, blåøyede, walisisktalende indianere. I 1803 definerte slike myter det ukjente Vesten. Lewis - og Clark-ekspedisjonen fjernet senere slike spekulasjoner, inkludert den mest utbredte myten og håp: Eksistensen av en vestlig passasje.148 Et slikt passasjer - en elv eller en rekke sammenhengende elver som ville krysse de vestlige fjellene og nå Stillehavet - ville ha tillatt mer direkte handel med Orienten Thomas Jefferson trodde at oppdagelsen av den nordvestlige passasjen ville ødelegge rikdommen i Nord-Amerika. Bor i Amerika Da Jefferson tok kontoret som tredje president i USA 4. mars 1801, hadde nasjonen 5.308.483 mennesker innenfor sine grenser, som nådde fra Atlanterhavet i øst til Mississippi-elven i vest, fra de store innsjøene i nord nesten til Mexicogolfen i sør (omtrent 1.000 mil med 1.000 miles). Bare et forholdsvis lite område var opptatt, og to tredjedeler av befolkningen bodde innenfor 50 miles fra Atlanterhavet. Jefferson og mange av hans samtidige var plantasjereiere. Han og andre 148Virginia gentlemen148 tilskrives en distinkt livsstil. På deres store eiendommer førte de liv til raffinement og opplysning, hosting baller og middager eller diskutere politikk, filosofi og religion. En fest på Jefferson146s plantasje, for eksempel, fulgte ofte en dag med ridning og jakt. Gjestene feasted på søte poteter, erter, mais, brød, nøtter, vaktel, skinke, vilt, bjørn, and, melk og øl. Jefferson personlig valgt de beste viner fra Frankrike. Til underholdning spilte han ofte fiolin mens gjestene danset Virginia-hjulet og andre favoritter. Valggjester var menn av opplysningene som snakket om på fransk, italiensk og tysk. De var velutdannet og godt leset, raptly nysgjerrig på mange emner, særlig naturhistorie, geografi og menneskerettigheter. Til tross for deres interesse for personlige rettigheter, bygde landsmenn sine store livsstil med slavearbeid. Slave liv - håndhevet av lash-var fylt med planting og høsting. Eierne utførte ikke dette manuelle arbeidet - de klarte de nødvendige detaljene for å drive plantasjen. På den dagen praktiserte ikke plantasjereier veksling, så de søkte stadig mer jord å dyrke. Dermed, ettersom deres plantasjer utvidet, hengte eiers økonomiske overlevelse på tilgjengeligheten av slaver for å arbeide landet. Andre Virginia-herrer, som Meriwether Lewis, manglet høyere utdanning og rikdom av Jefferson146s jevnaldrende. Offentlige skoler eksisterte ikke, så planter ble ofte utdannet ved ombordstigning med lærere - vanligvis predikanter eller prester - hvem ville skole dem i grammatikk, matte, naturfag og latin. Dermed vil en velbalansert utdanning utfylle sin kompetanse innen planting. Siden landene var så langt fra hverandre, kjøpte menn som Lewis forskjellige villmarkskompetanse. Lewis var for eksempel en stor rytter, jeger og turgåer. Og slike herrer som reiser gjennom regionen ble antatt å kjenne til de sosiale forbedringene av plantasjens liv, som dans, boksing og fiolspill. Virginia-herrer ble forventet å være gjestfrie, sjenerøse, høflige og hyggelige til sine inferiors. Debauchery, seksuelle sammenheng, tung drikking og andre vices var vanlig, men kondonert, så lenge de ikke hindret forholdet mellom medlemmer av samfunnet. I stedet lå de uopprettelige lovbruddene og åndsgjennomgang. Ikke alle menn var fornøyd med eller forfulgt plantasjens liv, og som Lewis, mange søkte eventyr. Et middel til å finne det var å anskaffe seg i hæren, hvor livet ofte ble brukt på grensen. Det var Army146s jobb å opprettholde orden i de ytre amerikanske grenser, vanligvis med små, isolerte grupper med færre enn 100 offiserer og menn. Offiserkorpset kjempet ofte med interne konflikter, fordi det var en av de sjeldne institusjonene i tidlig Amerika hvor borgere fra ulike regionale, religiøse, etniske, pedagogiske og sosiale bakgrunner blandet seg nært. Regler for offiserene var strenge og spesifikke. De fikk minst en soldat fra linjen som personlig tjener. Offiserer fikk ikke lov til å svære, uttrykke respekt for deres kommandør eller føderale eller statslige tjenestemenn, være beruset på vakt eller fraværende uten permisjon, eller delta i dueller. De var også forbudt å ta elskerinne. Til tross for reglene levde mange offiserer på grensen flamboyantly, drakk tungt og var promiskuøse. Flogging og andre harde straffer ble ofte pålagt de engasjerte mennene. Mange av dem forlot, lokket av sjansen til å løpe og miste seg på grensen, hvor de kunne etablere squatters146 rettigheter og unnslippe disiplinen. Desertion var et alvorlig problem og ble alvorlig straffet, fordi tapet av bare noen få menn i de små garnisonene ville ødelegge slåsskapasitet i tilfelle et indisk angrep. De fleste soldater og andre som trakk seg gjennom grensen, endte opp i Tennessee eller Kentucky. Noen handelsmenn og trappere gikk så langt som Missouri-elven, men ideen om en massemigrasjon lenger vest var fortsatt urealistisk. Navigere mot handel I 1803 gikk bare fire veier over Appalachian-fjellene. Men USA hadde potensial til å bli en mektig nasjon dersom den kunne legge til området vest for Mississippi til sitt territorium. På den tiden var folk imidlertid skeptiske til at en nasjon kunne styre et helt kontinent. Avstanden mellom Appalachians og Mississippi, de begrensede transportmulighetene og de ubesvarte spørsmål om det vestlige landet var barrierer for utvidelse vestover. Hestene var også den raskeste transportmåten, og de få veiene eller stiene som eksisterte var i dårlig stand. Det var umulig å få noe fra Mississippi til Atlanterhavet på færre enn seks uker. Disse barrierer bidro til å skjule ideer om å spre nasjonale interesser lenger vest. De halv million amerikanerne (en av 10) som allerede bodde vest for Appalachian Mountains, følte imidlertid at de hadde funnet sine egne interesser. Siden vannruter ble sett på som en handelskilde, så mange mennesker langs Mississippi seg som frøene til en uavhengig nasjon som ville tappe inn på verdensmarkedet, ikke ved å gå øst til Atlanterhavet, men ved å følge floden Ohio og Mississippi systemet ned til Mexicogolfen. Jefferson visste at innbyggerne i denne regionen utgjorde en risiko for oppsigelse fra USA. Tross alt ble nasjonen, bare 18 år gammel, født av opprør. Han var fast bestemt på å oppnå den viktige handelshavnen i New Orleans for USA, delvis for å hindre Vesten i å bryte seg bort. Andre nasjoner søkte også å kontrollere West146s skjebne, men visste fortsatt lite om regionen. Spanske conquistadors hadde utforsket sørvest. Franske og spanske pelshandlere hadde ventet en del av veien oppover Missouri-elven, og briterne hadde besøkt Mandan-indianerne i det som nå er Nord-Dakota. Ideen til Vesten Som hans medforskere hadde Jefferson mange ideer om de ukjente områdene vestover. Han var sterkt interessert i regionen, og hans personlige bibliotek på Monticello hadde flere bøker om emnet enn noe annet bibliotek i verden. Noen av Jefferson146s bøker beskrev en landmasse som brøt ut vulkaner og fjell av uoppløst salt. Andre lesinger førte ham til å tro at Virginia146s Blue Ridge Mountains kunne være kontinentet146s høyeste. (Blue Ridge Mountains toppet på rundt 6.500 fot, mens Rocky Mountains i Colorado toppet ut på over 14 400 fot.) Utsikter av land og skapninger i vest kom ofte fra fantasien til menn som aldri hadde vært der. Mange rapporter om vestlig terreng som ble spottet med vidunderlige skapninger: enhjørninger, gigantiske ullmastodoner, syv fots høye bjelker og vennlig, slanket bøffel. Kartene i vest viste seg å være like fiktive. Europeiske geografer, for eksempel, tegnet kart som skildrer California som en øy. Andre kart viste at Rocky Mountains var smale og ubehagelige. Mangelen på detaljer i kart omtrent 1803 antydet den enorme oppgaven som Lewis og Clark ekspedisjonen står overfor. Før reisen hadde Meriwether Lewis kartsamler Albert Gallatin lage et spesielt kart som viste Nord-Amerika fra Stillehavskysten til Mississippi. Kartet viste bare tre punkter av sikkerhet: bredden og lengden av munningen av Columbia og St. Louis, og detaljer om hva som var kjent for Missouri-elven opp til Mandan-landsbyene i den store buen av elva (i dag146s Bismarck , Norddakota). Kartet anslår også hvordan Rockies kan se ut og Columbia-banen, som ingen hadde kartlagt utover munnen. Men området som lå mellom Mandans vest var tomt, og de beste sinnene i verden kunne ikke fylle inn det tomme til noen hadde gått landet, tatt målinger og beskrevet flora, fauna, elver, fjell og folk. Observasjoner av områdets kommersielle og landbruksmuligheter var like viktige. Jefferson: Planlegger en nasjonens skæbne 18. januar 1803 sendte president Jefferson en fortrolig beskjed til kongressen, som delvis sier: "Elven Missouri og indianerne som bor der, er ikke så velkjente som gjengitt ønskelig ved deres forbindelse med Mississippi, og dermed med oss. 148 Jefferson fortsatte å foreslå en 147intelligent offiser med ti eller tolv utvalgte menn. kan utforske hele linjen, til Vestsjøen.148 Dette forslaget kulminerte Jefferson146s langvarige, men stille planer om å sende en stupebrytende ekspedisjon inn i det store tomrum utenfor Mississippi. Og selv om presidenten var en vitenskapsforsker, var hans press for en slik ekspedisjon så mye av politiske grunner som det var for å fremme botanikk eller topografi. Han så på kommersiell vekst i vest som nøkkelen til et amerikansk høyborg i regionen. Det politiske klimaet i 1803 kompliserte Jefferson146s forespørsel. Han hadde bedt Kongressen om å autorisere en militær rekognosering til ukjente land som allerede ble hevdet av de to mektigste nasjonene i verden, Frankrike og Storbritannia, med en tredjedel, Spania, som klamret seg i sør og langt vest. Jefferson hadde allerede nærmet seg spanske tjenestemenn som administrerte regionen på vegne av Frankrike, og søkte deres godkjenning for å passere gjennom Louisiana Territory for leting. Den spanske ambassadøren Don Carlos Martinez protesterte, men Jefferson presset videre med sin anmodning til kongressen. Å vite at det ville være skeptikere, spesielt blant hans fiender i det føderistiske partiet, skapte Jefferson sin melding på en måte som minimerte militære risikoer og brukte kommersielle gevinster som agn. Han gjorde fristelsen billig og ba bare 2500 for å finansiere ekspedisjonen (selv om de faktiske kostnadene nådde 38.722). 28. februar 1803 godkjente kongressen Jefferson146s forespørsel. Jefferson var opptatt. I nesten to tiår hadde han aktivt strategisert for å krysse vest og finne nordvestpassasjen til Stillehavet. Før han ble president, hadde han vært styrken bak minst to andre avbrutt ekspedisjoner. Noen historikere har spekulert på at da Jefferson først ble valgt, hadde han allerede begynt å planlegge for en annen ekspedisjon fordi han hadde ansatt landlig Virginian kaptein Meriwether Lewis som sin private sekretær, i stedet for kvalifiserte søkere som bodde i nærheten. Congress146 godkjenning av reisen var et stort skritt fremover, men i løpet av måneder ville det bli formørket av en avtale som ikke bare forvandlet formålet med ekspedisjonen, men selve skjebnen til USA. Det begynte med et bud fra Jefferson146s emissaries i Paris for å kjøpe den viktige handelshavnen i New Orleans. Forhandlinger hadde gått ingensteds før Napoleon Bonaparte, forbereder seg på en annen krig med England, kunngjorde plutselig at USA kunne ha New Orleans hvis det skulle ta hele 820 000 kvadratkilometer Louisiana Territory for 15 millioner (ca tre cent en acre). Bonaparte hadde sine egne grunner til det dramatiske tilbudet. Han hadde tittel til Louisiana, men hadde liten kraft til å håndheve den. Amerikanerne trodde han ville overgå området lenge før han kunne få en hær der, hvis han noen gang kunne. Videre ville landsalget gi en ung nasjon som delte en av France146s vanlige rivaler: England. Forundret av tilbudet, aksepterte Jefferson og rushed over traktaten gjennom kongressen, til tross for tvil om dens grunnlov. Federalists angrep kjøpet, ikke bare som en åpenbar bruk av utøvende makt, men som bortkastet penger. Likevel ble traktaten undertegnet 30. april 1803. I et enkelt slag ble størrelsen på USA doblet. Louisiana Purchase ble ikke offentliggjort til 3. juli, bare to dager før Meriwether Lewis forlot Washington, D. C. for Pittsburgh for å begynne å kjøpe forsyninger og ansette menn til ekspedisjonen. For Lewis endret kjøpet det som hadde vært en halvskjult oppgave gjennom utenlandsk territorium til en dristig undersøkelse av amerikansk eid land. Jefferson sendte Lewis av med flere sider med spesifikke instruksjoner om hvilken informasjon som skal samles under reisen: Hva var indianerne som Hva var deres språk, deres skikker, deres medisinske vaner Jefferson trengte detaljer om plante - og dyreliv, mineraler og fjell . Og selvfølgelig ønsket han å vite mulighetene for handel. For å sikre ekspedisjonenes suksess i å skaffe seg alt det måtte trenge for å oppfylle sine mål, signerte Jefferson og ga Lewis en en-siders brev som pekte på troen på USA148 for å tilbakebetale noen for varer eller tjenester som Lewis trengte. Så ekspedisjonen hadde en ubegrenset kredittkreditt, og med rette, i Jefferson146s syn. Han spurte Meriwether Lewis og William Clark, ikke bare for å kartlegge USAs nye territorium, men nasjonernes skjebne. Navigasjon DAX Futures Standard - opptil 9 måneder: De tre nærmeste kvartalsmånedene i mars, juni, september og desember syklusen . Siste handelsdag og siste oppgjørsdag Siste handelsdag er den endelige oppgjørsdagen. Endelig oppgjørsdag er den tredje fredag ​​i hver forfallsmåned dersom dette er en børsdag ellers utvekslingsdagen umiddelbart før den dagen. Nær trading i modne futures på den siste handelsdagen er i begynnelsen av Xetra intradag auksjonen klokka 13:00 CET (for MDAX Futures kl. 13:05 CET). De daglige oppgjørsprisene for den nåværende forfallsmåneden er hentet fra det volumveide gjennomsnittet av prisene på alle transaksjoner i løpet av minuttet før kl. 17:30, forutsatt at mer enn fem transaksjoner er gjennomført innen denne perioden. For gjenværende løpetidsmåneder blir den daglige oppgjørsprisen for en kontrakt bestemt på grunnlag av gjennomsnittlig budspredning av kombinasjonsordreboken. Den endelige oppgjørsprisen er opprettet av Eurex på Kontraktens endelige oppgjørsdag og bestemmes av verdien av den respektive indeksen, basert på Xetra-auksjonspriser for de respektive indekskomponentandeler. Intradag auksjonen starter kl 13:00 CET (for MDAX komponent aksjer kl 13:05 CET). DAX Futures, Mini DAX Futures, MDAX Futures og TecDAX Futures er tilgjengelige for handel i US Trading Calendar Equity Derivater Egenkapitalindeks Derivater Bloomberg Gold Derivater Sølv Derivater Exchange Traded Commodities Derivater FX Derivater Brasil Canada Russland USA Ferie Ingen kontant betaling i USD Egenkapitalindeks Derivater Sveits Ferie Eurex er stengt for handel og clearing (oppgjør og oppgjør) i sveitsiske aksjeindeks derivater. Fast avkastning Derivater Egenkapital Avledninger Egenkapitalindeks Derivater Utbytte Derivater Exchange Traded Funds Derivater FX Derivater Sveits Ferie Ingen kontant betaling i CHF Egenkapitalindeks Derivater Østerrike Finland Ferie Eurex er stengt for handel og utøvelse i østerrikske og finske aksjeindeksderivater Egenkapitalavledninger Egenkapitalindeks Derivater Bloomberg Gold Derivater Sølv Derivater Exchange Traded Commodities Derivater FX Derivater Brasil Canada Russland USA Ferie Nei kontant betaling i USD Egenkapitalavledninger Egenkapitalindekser Bloomberg Gold Derivatives Sølv Derivater Exchange Traded Commodities Derivater FX Derivater Brasil Canada Russland USA Ferie Ingen kontant betaling i USD Renteavledninger Egenkapital Derivater Egenkapitalindeks Derivater Utbytte Derivater FX Derivater Volatilitet Derivater Exchange Traded Funds Derivater Commodity Derivatives Eiendomsderivater Ferie Eurex er stengt for handel og clearing (utøvelse, oppgjør og kontanter) i alle derivater Renteavtaler Derivater Egenkapitalderivater Egenkapitalindeks Derivater Utbytte Derivater Volatilitet Derivater FX Derivater Exchange Traded Funds Derivater Commodity Derivative Property Derivatives Holiday Eurex er stengt for handel og clearing (utøvelse, oppgjør og kontanter) i alle derivater Renteavtaler Derivater Egenkapital Derivater Egenkapitalindeks Derivater Utbytte Derivater FX Derivater Volatilitet Derivater Exc hengiven Trafikkfond Derivater Vareavledninger Eiendomsavledninger Ferie Eurex er stengt for handel og clearing (øvelse, oppgjør og kontanter) i alle derivater Egenkapitalindeks Derivater Sveits Ferie Eurex er stengt for handel og clearing (oppgjør og oppgjør) i sveitsiske aksjeindeks derivater Fast inntekt Derivater Egenkapital Avledninger Egenkapitalindeks Derivater Utbytte Derivater Utbytte Traded Funds Derivater FX Derivater Sveits Ferie Ingen kontant betaling i CHF Egenkapitalindeks Derivater Østerrike Finland Ferie Eurex er stengt for handel og utøvelse i østerrikske og finske aksjeindeks derivater Egenkapitalavledninger Egenkapitalindeks Derivater Bloomberg Gold Derivatives Silver Derivater Utveksling Traded Commodities Derivater FX Derivater Brasil Canada Russland USA Ferie Ingen kontant betaling i USD Egenkapitalindeks Derivater Østerrike Holiday Eurex er stengt for handel og utøvelse i østerrikske aksjeindeks derivater Equity Inde x Derivater Sveits Ferie Eurex er stengt for handel og clearing (oppgjør og oppgjør) i sveitsiske aksjeindeks derivater Renteinntekter Derivater Egenkapital Derivater Egenkapitalindeks Derivater Utbytte Derivater Utveksling Traded Funds Derivater FX Derivater Sveits Ferie Ingen kontant betaling i CHF Egenkapitalindeks Derivater Tyskland Ferie Eurex er stengt for handel og utøvelse i tyske aksjeindeks derivater Equity Index Derivatives Østerrike Holiday Eurex er stengt for handel og utøvelse i østerrikske aksjeindeks derivater Equity Index Derivatives Finland Ferie Eurex er stengt for handel og trening i finske aksjeindeks derivater Egenkapitalavledninger Egenkapitalindeks Derivater Bloomberg Gold Derivatives Sølv Derivater Exchange Traded Commodities Derivater FX Derivater Brasil Canada Russland USA Ferie Ingen kontant betaling i USD Egenkapitalindeks Derivater Sveits Ferie Eurex er stengt for handel og clearing (øvelse og avregning) i sveitsiske aksjeindeks derivater Aksjeavledninger Egenkapitalindeks Derivater Utbytte Derivater Utveksling Traded Funds Derivater Rentesats Derivater FX Derivater Sveits Ferie Ingen kontant betaling i CHF Egenkapitalindeks Derivater Østerrike Holiday Eurex er stengt for handel og utøvelse i østerrikske aksjeindeks derivater Egenkapitalderivater Egenkapital Indeks Derivater Bloomberg Gold Derivater Sølv Derivater Exchange Traded Commodities Derivater FX Derivater Brasil Canada Russland USA Ferie Ingen kontant betaling i USD Egenkapitalindeks Derivater Tyskland Ferie Eurex er stengt for handel og trening i tyske aksjeindeks derivater Egenkapitalavledninger Egenkapitalindekser Bloomberg Gold Derivatives Sølv Derivater Exchange Traded Commodities Derivater FX Derivater Brasil Canada Russland USA Ferie Ingen kontant betaling i USD Egenkapitalindeks Derivater Østerrike Ferie Eurex er stengt for handel og trening i østerriksk equi tydeindeksederivater Egenkapitalindeks Derivater Tyskland Ferie Eurex er stengt for handel og utøvelse i tyske aksjeindeks derivater Aksjeindeks Derivater Østerrike Ferie Eurex er stengt for handel og utøvelse i østerrikske aksjeindeksderivater Eierandel Derivater Eierindeks Derivater Bloomberg Gold Derivater Sølv Derivater Exchange Traded Commodities Derivater FX-derivater Brasil Canada Russland USA Ferie Ingen kontant betaling i USD Egenkapitalavledninger Egenkapitalindeks Derivater Bloomberg Gold Derivater Sølv Derivater Exchange Traded Commodities Derivater FX Derivater Brasil Canada Russland USA Ferie Ingen kontant betaling i USD Egenkapitalindekser Finland Holiday Eurex er stengt for handel og Øvelse i finske aksjeindeks derivater Egenkapitalindeks Derivater Østerrike Ferie Eurex er stengt for handel og utøvelse i østerrikske aksjeindeksderivater Renteavledninger Egenkapitalavledninger Egenkapitalindeks Derivater D Ividend Derivater FX Derivater Volatilitet Derivater Utveksling Trafikkfond Derivater Vareavledninger Eiendomsderivater Ferie Eurex er stengt for handel og clearing (utøvelse, oppgjør og kontanter) i alle derivater Renteavledninger Egenkapital Derivater Egenkapitalindeks Derivater Utbytte Derivater FX Derivater Volatilitet Derivater Exchange Traded Funds Derivater Commodity Derivatives FX Derivatives Eiendoms Derivater Holiday Eurex er stengt for handel og clearing (trening, oppgjør og kontanter) i alle derivater. Mistrade Ranges En avvik i misligholdt transaksjonspris fra referanseprisen skal anses vesentlig dersom prisen på misligholdstransaksjonen avviker fra Referanseprisen er mer enn 20 prosent av marginparametrene for den tilsvarende futureskontrakten, med mindre det er gjort en annen regulering for et enkelt produkt. Kryssingsparametre (§ 2.3 Eurex Handelsvilkår) (1) Ordrer og anførselstegn knyttet til samme kontrakt eller til en systemstøttet kombinasjon av kontrakter kan, dersom de umiddelbart kunne utføres mot hverandre, ikke innføres bevisst av en Exchange-deltaker (en krysshandel) eller i henhold til forutgående forståelse av to forskjellige Exchange-deltakerne (en forhåndsbestemt handel), med mindre betingelsene i henhold til nr. 3 er oppfylt. Det samme gjelder for innlevering av ordre som del av et tilbud. (2) En Exchange-deltaker kan sende inn en beskrivelse av sine interne og eksterne lenker til EDP-systemet i Eurex-utvekslingene til Eurex-Tysklands markedsovervåkningskontor eller til Eurex Zürichs overvåkings - og oppfølgingskontor, med sikte på en beslutning om om Exchange-deltaker handlet bevisst i betydningen av punkt 1. Detaljer om spesifikasjonene for beskrivelsen av IT-koblingen i henhold til punkt 1 skal bestemmes av overvåkningsorganene i Eurex Germany og Eurex Zurich i samråd med styret for Eurex-utvekslingene. Spesifikasjonene skal være publisert. Offentliggjøring av spesifikasjonene til et av de to overvåkningsorganene som er nevnt ovenfor, anses å være avsløring for begge Eurex Surveillance Offices. (3) En krysshandel eller en forhåndsinnstilt handel er tillatt hvis en deltaker i en krysshandel eller en forhåndsbestemt handel, før han går inn på sin bestilling eller sitat, går inn på en kryssforespørsel som tilsvarer antallet av kontraktene i bestillingen . Ordren eller tilbudet som gir opphav til krysshandel eller forhåndsordnet handel, må føres inn et sekund tidligst og senest 61 sekunder med hensyn til pengemarkeds futureskontrakter, faste inntekter futures kontrakter, opsjoner på pengemarkeds futures kontrakter og opsjoner på faste inntekter futures kontrakter, henholdsvis 31 sekunder med hensyn til alle andre futures og opsjon kontrakter etter å ha angitt kryss forespørselen. Kjøpsutvekslingsdeltakeren skal påta seg ansvaret for å overholde innholdet i kryssforespørselen. Stk. 1 og 3 skal ikke gjelde for transaksjoner som er gjennomført under nettingsprosessen i åpningsperioden (punkt 1.3 punkt 2) eller under avsluttende auksjon (punkt 1.3 punkt 3). (5) Punkt 1 skal gjelde tilsvarende for andre oppgaver som utgjør unntak av denne forskriften. SubnavigeringHøyytelsesalternativer for 351M400-motoren Fra 1977 til 1982 var M-block (351M400) - motorer en hovedrolle for Ford-lette lastebilkraftverk. I denne perioden var M-blokk 400 den største V8 som er tilgjengelig fra fabrikken i en 42154 lastebil (Bronco eller pickup). 460 var ikke et fabrikkalternativ i 42154 pickups til 1983. Denne artikkelen gir informasjon om det brede utvalget av ytelseskomponenter som er tilgjengelige for den ofte oversett M-blokk-motoren, og gir litt bakgrunn på M-block engine8217s opprinnelse og design. På 1960-tallet var det to store utbygginger i Ford V8-motordesign for gatekjøretøy, den lette tynnveggstøtemotorblokken og polygamkamre med kantede ventiler. I 1962 introduserte Ford sin første V8-motor med lette tynnveggblokker, den lille blokken 221. Denne motoren var også det første designet i 90-graders liten blokkfamilie som til slutt ville vokse til å omfatte 260, 289, 302 og 351 Windsor. Den første Ford-motordesignet for å innlemme vinkelsystemer og kantede ventiler var 385-serien stor blokk. De første 385-serien-motorer var 429 Thunder Jet introdusert i 1968 Thunderbirds og 460 introdusert i 1968 Lincolns. I 1968 introduserte Ford også Tunnel Port 302-motoren for å konkurrere i FIA Trans Am-racing-serien. Etter noen pinlige feil i Tunnel Port 302-motorer utviklet Ford Boss 302 og introduserte den i 1969. Boss 302-sylinderhodet var et helt nytt design med store porter og ventiler (enda større enn Tunnel Port8217s) for maksimal pusteffektivitet. Boss 302 viste seg å være vellykket i Trans Am-racing, og den ble solgt for publikum som et high performance-alternativ i Mustangs i to modellår, 1969 og 1970. Etter den første suksessen til Boss 302 utviklet Ford-motordesignere en helt ny, større forskyvningsmotor for å utnytte det frie puste Boss 302 sylinderhodet. Introdusert i 1970 var 351 Cleveland den første i en ny motordesignfamilie kjent som 335-serien. Den første M-blokken, 400, ble introdusert i 1971-modellåret som en lengre strekkvariant av 351 Cleveland-designet. 400 var den ultimate utviklingen av 335-serien, og det var den siste pushrod V8-motoren som noen gang ville bli designet av Ford. 335-serien Motorer Det var to motortyper i Ford-motordesignfamilien kjent som 335-serien, 351 Cleveland og M-blokken. Det var flere varianter av 351 Cleveland (351C) - motoren, men det var bare to M-blokkvarianter, 351M og 400. Fra 1971 til 1982 produserte Ford millioner av M-blokkmotorer til bruk i mellomstore biler, full - bil, luksusbiler og lette og mellomstore lastebiler. Sammenlignet med 351C, hadde 400 en helt ny blokk med storblokken (429460) bellhusboltemønsteret, over 1quot høyere dekkhøyde (10.297quot vs 9.206quot), større vevakselmagasiner (3.00quot vs 2.749quot), og lengre forbinder stenger (6.58quot vs 5,78quot). 4008217s borediameter (4.00quot) og boringsavstand (4,38quot) samsvarer med de 351C og de senere 90-graders små blokkene (289, 302 og 351W). 400 produserer ytterligere 49 kubikk inches av annonsert forskyvning med et 4.00quot slag av veivaksel. Faktisk har 400 den lengste strøket på en hvilken som helst fabrikkbil Ford V8-motor Begge motortyper i 335-serien deler visse designegenskaper, men den eneste hovedkomponenten som kan byttes mellom 351C-motorer og M-blokkmotorer er sylinderhodet. Flere interne komponenter og tilbehørsutveksling, inkludert kamaksler, tidssett, vannpumper, drivstoffpumper, oljekasser, distributører og termostathus. Da den ble introdusert i 1971, var 400 tilgjengelig i Toll, Galakser og LTD. Den ble utviklet som 351C8217s storebror, og den ble designet for å gi rask akselerasjon for store, tunge biler i full størrelse. Et stort dreiemoment ved lave motorhastigheter var en stor prioritet i 4008217s design, og 4008217s lange slag bidro til å sikre at ytelsen i en pakke som var både mindre og lettere enn sin forgjenger, den store blokkerte 385-serien (429460). I 1971 brukte 400 et flatt toppstempel som ga et kompresjonsforhold på 9,0: 1. I 1972 ble kompresjonen senket med et dasket stempel som bare produserte 8,4: 1 kompresjon. Det lave kompresjonsstemplet ble brukt til M-blokkproduksjonen ble avsluttet i 1982. Fra 1973 forsvarte Ford kamaksel-timingen på noen 335 seriemotorer for å oppfylle utslippskontrollregler. Produksjonen av 351C avsluttet i 1974 modellåret. For å holde tritt med markedets etterspørsel etter motorer i 350 kubikkmeter klasse (som tilsynelatende Ford couldn8217t gjør med sin produksjon av 351 Windsor alene), ble 351M utviklet. 351M ble først brukt i personbiler i 1975 modellåret. 351M var en enkel, de-stroked tilpasning av 400. Den bruker den samme blokken som 400 med en kortere stroke vevaksel (3.50quot), de samme M-blokkeringsstengene og et unikt stempel med en høyere komprimeringshøyde til kompensere for kortere slag med samme stenger i samme blokk. Faktisk er den eneste forskjellen mellom 351M og 400 vevaksen og stemplene. Alle andre komponenter er de samme. I praksis brukte Ford litt forskjellig komponenter i 351M og 400 for forskjellige applikasjoner og av ytelsesmessige årsaker, for eksempel kamaksler, tidssett og ventilfjærer, men funksjonelt var motorene identiske med unntak av veivaksler og stempler. 351M8217s unike stempel var en dished-type som ga 8,0: 1 kompresjon. Interessant nok har 351 Cleveland bygget et så sterkt ytelsesomdømme og markedsklage at Ford henviste til 351M som en quot351 Clevelandquot i sin egen markedsføringslitteratur i minst de første par årene etter at 351M ble introdusert. Til slutt førte dette til mye forvirring, og til og med en feilaktig tro blant noen lastebilseiere at deres lastebiler hadde 351 Cleveland-motorer. Faktisk var de eneste lastebilene som var utstyrt med en 351 Cleveland-motor fra fabrikken 821770-821774 Rancheros, som delte Torino8217s plattform og drivaggregat. Begge M-blokk motorer ble brukt i personbiler gjennom 1979 modellåret. Etter 1979 var den største motoren tilgjengelig i en Ford-personbil 3515.8L Windsor, og den var bare tilgjengelig i USA i Crown Victoria-politipakken. I Canada var 351 Windsor tilgjengelig i både Crown Victoria-politipakken og i en Canada-only Crown Victoria-trailer-slepepakke. På slutten av 1970-tallet begynte amerikanske produsenter å bruke metriske betegnelser for motorforskyvning. De 351 kubikkmeter motorene (både 351 Windsor og 351M) ble referert til som 5,8 liter og den 400 kubikkmeter motoren ble referert til som 6,6 liter. W (Windsor) og M suffiksene ble festet til 351s8217 metriske betegnelser for å skille de to typene, det vil si 5,8W og 5,8M. Demonstrasjonen av M-Blokken Dessverre ble M-blokken først utviklet i begynnelsen av 1970-tallet, da reguleringen av bilutslippskontrollen ble strengere, ble det ledet lavleder og til slutt blyfri brensel, og mikrodatorteknologien som en dag ville tillate Høy effekt og lave utslipp til sameksistens var fortsatt mange år unna i fremtiden. Nesten fra begynnelsen ble M-blokken lammet med primitive, førstegenerasjons utslippskontrollanordninger (AIR pumper og EGR-systemer) og rå mekanisk citeringsjustering (retarded cam timing og lav kompresjonsforhold) for å oppfylle utslippskontrollregler. Som et resultat av disse uheldige omstendighetene ble M-block8217s virkelige kraftpotensial aldri utviklet av fabrikken, og enda verre, M-blokken selv ble oppfattet av publikum til å være bare en lavkomprimerende quotsmogquot motor. Følgelig har M-blokken blitt oversatt av mange Ford-entusiaster. Den ultimate grusomme ironien i M-block8217s historie var at den var så godt tilpasset de primitive, første generasjons utslippskontrollsystemene, det ble ikke lett oppdatert for å jobbe med moderne elektroniske motorstyringssystemer, og den ble faset ut av produksjonen på slutten av 1982 modellåret. Alle 335-serien inntaksmanifoldene er utformet for å gi internt VVS-utstyr til både Thermactor-luftinnsprøytningssystemet og EGR-systemet uten endring av sylinderhoder, eksosmanifold eller andre motorkomponenter. I motsetning til de små blokkene og de store blokkene, behøvde M-blokken ikke noe tungt og stygge, utvendige rør for å mate Thermactor-luften inn i eksosmanifoldene, og tilfør eksosgassen fra manifoldene til EGR-ventilen. M-blokkinntaksmanifoldet brukte simpelthen sylinderhode8217s eksisterende eksosgassovergangskanaler for å injisere frisk luft fra Thermactor-pumpen inn i avgassstrømmen og tilfør eksosgass til EGR-ventilen gjennom en unik spacer-adapter under forgasseren. I begynnelsen av 1980-tallet var den nye generasjonen av bilutslippskontroll avhengig av elektroniske motorstyringssystemer med kvoteringskontroll av drivstoffairblandingen. Disse systemene krever en oksygensensor i avgassstrømmen for å måle mengden O2 (ubenyttet atmosfærisk oksygen, som indikerer en magert brennstoffblanding). For at disse systemene skal fungere, må friskluftsinsprøytingspunktet (som fortsatt er nødvendig for katalysatoren) være nedstrøms for oksygensensoren for å forhindre falske avlesninger. M-blokken, med luftinnsprøytningspunktet rett inn i sylinderhodene 8217 avgassportene, ble ikke lett tilpasset et kontrollsystem for tilbakemelding. Faktisk ville det vært en enkel sak å installere et mer komplisert Thermactor luftinnsprøytningssystem (som de som brukes på andre Ford-motorer) og rør frisk luft til porter som ligger rett foran katalysatoren. Men med mindre etterspørsel nå for 350-400-klassemotorerne (brukt nesten utelukkende i full størrelse lastebiler og Broncos), bestemte Ford tilsynelatende at det kunne oppfylle disse produksjonsbehovene med 351 Windsor-motoren alene, og siden noen få komponenter ble delt mellom 351W og 302, gjorde det sannsynligvis økonomisk mening å avbryte M-blokken, som nå var en citerte duckquot når det gjelder fremstilling av tilpasningsevne. Big Block Engine Swaps Mange eiere av Ford-lastebiler som opprinnelig var utstyrt med M-block-motorer har valgt å oppgradere deres vehicles8217 ytelse ved å bytte M-blokk med en 429460 stor blokk. Faktisk er denne spesielle motorbytten så populær at en ettermarkedet har kommet fram for å imøtekomme det. (LampL Products i Dallas, Texas ble opprinnelig grunnlagt spesielt for å produsere og markedsføre komponenter til Ford 385-serie store blokkmotorbytter.) På den annen side har en M-blokkmotor i fabrikkbeskyttelse stort, uutnyttet kraftpotensial. Det er mindre og lettere enn en stor blokk (det er derfor det ble utviklet i utgangspunktet), og når det er riktig bygget, er M-block8217s effektutgang sammenlignbar med de fleste store blokker. Big Block Lover8217s Ansvarsfraskrivelse: Vær oppmerksom på at jeg ikke hevder at kvotekvoten M-blokk kan slå store kvartalsblokker, men jeg foreslår at for samme tid og penger du legger inn i motoren bytter seg, kan du bygge en M-blokk som vil spise de fleste av de store blokkene der ute. Ja, ja, når alle andre ting er like, er kubikkraften, og du kan alltid bygge en større motor som vil stampe mindre motorer. Men når du faktor i kostnader og tid (og problemer) som er involvert i bytte motorer, og den overordnede vekten på kvotebehandlingen av overbelastning på forsiden av kjøretøyet, er it8217s lettere å sette fordelene av M-blokkmotoren i perspektiv . Sammenligning av M-blokkstrøm til stor blokkmakt I 1971, før SAE quotnetquot-effektmålinger, ble 400 vurdert til 260 hk 4400 rpm. Til sammenligning, i 1971 ble 460 vurdert til 365 hk 4600 rpm. Husk at disse tallene sammenligner 400 med 2V forgasser og 9.0: 1 kompresjonsforhold til 460 med 4V forgasser og 10.5: 1 kompresjonsforhold. 1971 er et interessant år å sammenligne fordi 400 hadde sine opprinnelige flate toppstempler og et anstendig kompresjonsforhold. Hvis du mener at 1971 351C med 4V karbon ble vurdert til 2800 hk 5400 rpm med et kompresjonsforhold på 9,0: 1, begynner du å få en ide om 4008217s fantastiske potensial. Jeg anslår at med en 4V-karbon, en anstendig kamera (som 351C hadde), et komprimeringsforhold på 10,5: 1 (som 460 hadde) og 1971-årige utslippskontroller, kunne 400 enkelt ha tatt 325 hk. Det neste året (1972), da mer aggressive utslippskontroller ble implementert og SAE nettoeffektmålinger ble brukt, var forskjellen mellom effekten på 400 og 460 enda smalere: 172 hk 4000 rpm (400) mot 212 hk 4400 rpm ( 460). Sammenligning av maksimale dreiemomentstall for 1972 (SAE-nettmålinger) viser enda mer dramatisk hvor nær de to motorene8217-effekten er: 298 ft lb 2200 rpm (400) vs 342 ft lb 2800 rpm (460). Ved sitt høyeste dreiemoment produserer 400 nesten 90 av toppmomentet til 460, og det gjør det på mindre enn 80 av 4608217s motorhastighet. Sammenligningen i 1972 er litt mer rettferdig fordi 4608217s komprimering ble falt også. Nå sammenligner vi en 400 med 8,4: 1 komprimering til en 460 med 8,5: 1 komprimering. Don8217t glemmer, men vi sammenligner fortsatt en 400 2V til en 460 4V. Utskiftelige komponenter i 335-serien Selv om M-blokken ble henvist til å smugke bort glemsel fra fabrikken, og selv om M-blokken er mest omtalt av ettermarkedet, er 351 Cleveland godt støttet og M-blokken har bare nok til felles at den kan dele flere viktige ytelsesforbedrende komponenter. Selv om du kanskje har hørt ellers, er det flere gode høyytelsesalternativer tilgjengelig for Ford8217s M-block. Når du ser etter M-blokk-ytelseskomponenter eller (mer sannsynlige) ytelseskomponenter som kan tilpasses til M-blokken, må du huske hvilken av motorens 355-serie (351C351M400) - komponenter som kan byttes ut. Merk: I følgende tabell er komponenter som er oppført som 100 utskiftbare, mekanisk utskiftbare mellom alle 335 seriemotorer (dvs. en direkte bolting). Men husk at, selv om de kan være mekanisk utskiftbare, kan en bestemt versjon av en komponent ikke være egnet til bruk i en bestemt M-blokk-applikasjon. M-block Performance Components Merk: Jeg har forsøkt å dokumentere så mange M-block-ytelseskomponenter fra så mange forskjellige produsenter som jeg kunne finne i min egen personlige undersøkelse. Jeg har forsøkt å unngå feil i denne informasjonen, men jeg kan ikke gi noen garantier for den effekten. Ved å nevne et bestemt produkt, er denne artikkelen ikke en påtegning av det produktet eller dets produsent eller leverandør, og det er heller ikke en garanti for kompatibilitet, brukervennlighet eller markedsførbarhet for det aktuelle produktet for en bestemt applikasjon. Selv om M-blokkmotoren ikke er godt støttet av ettermarkedet, er det noen få ytelseskomponenter som er produsert spesielt for M-blokken. Disse er: Inntaksmanifoldene Både Edelbrock og Weiand produserer aluminiumsinntaksmanifold som lar deg bruke en 4V-karburator på en M-blokk-motor. Edelbrock tilbyr både EGR og ikke-EGR versjoner av sin Performer 400 inntaksmanifold. Edelbrock EGR-manifolden har alle nødvendige bestemmelser for både Thermactor-luftinjeksjon og EGR-systemet, noe som gjør det helt utslipp lovlig, selv på nyere modell M-blokker i California. Både Edelbrock-ikke-EGR og Weiand-manifoldene har bestemmelser for Thermactor-luftinnsprøytningssystemet. Fordi M-blokken har høyere dekkhøyde enn 351C motorblokken, er M-block8217s sylinderhodene lenger fra hverandre enn 351C8217s og inntaksmanifoldene som er designet for 351C, vil ikke passe på M-blokken. Imidlertid gjør Weiand og Moroso begge adaptere som lar deg bruke en 351C manifold på en M-blokk motor. Since intake manifolds are made specifically for the M-block, the only reason you8217d need the adapters is if you wanted to use the 351C 4V cylinder heads (which have much bigger intake ports than the 351C 2V or M-block heads) and a 351C 4V intake manifold. Exhaust headers Several companies that make exhaust headers offer headers for the M-block engine in Ford truck (and Bronco) applications. You can get both 4-into-1 type headers and Tri-Y (2-into-2-into-1) headers for the M-block. Actually, since cylinder heads are interchangeable between all 335 series engines, any header designed for the 351C would bolt up to an M-block. The suitability of any particular header might be determined by its fit in a particular vehicle application (i. e. clearing the starter, engine mounts, frame rails, crossmembers, transfer case, etc.). Pistons Interestingly, the only performance component made specifically for the 351M engine is a TRW forged piston (part L2466F). Federal Mogul claims this piston raises the compression ratio with stock M-block heads from the original 8.0:1 to approximately 8.6:1. The following sections describe performance options for each of the major M-block engine components: Pistons Main Crankshaft Bearings Valvetrain (camshaft, timing set, valves, etc.) Fuel Induction (intake manifold, carburetor, etc.) Exhaust (headers) Accessories (water pumps, etc.) Dress-Up (chrome valve covers, etc.) In 1971, the 400 was equipped by the factory with flat top pistons that produced a 9.0:1 compression ratio, but I have not been able to find any manufacturer that reproduces this piston now. In fact, the only mass produced piston I have been able to find that is specifically designed to improve compression in the M-block engine is the TRW L2466F forged piston, and it is a 351M piston. Other than using a healthier cam, increasing the compression ratio of an M-block engine is the most significant performance improvement you can make. Fortunately, the compression height (distance from wrist pin centerline to piston top) of 351C pistons is compatible with 400 pistons. Stock compression heights of the various 351C pistons range from 1.631quot to 1.657quot. The compression height of the stock 400 piston is 1.650quot. (Remember, the 351M uses the same rod as the 400 with 0.50quot less stroke, so its piston compression height is much taller than the 400 piston to make up for the different stroke with the same rod. The 351M piston compression height is 1.947quot.) WARNING: Pistons are not interchangeable between the 400 and 351M. If you used 400 pistons in a 351M, the piston top would reach TDC at more than 0.3 inch below the deck surface and you would have a compression ratio of only about 5.5:1. If you use a 351M piston in a 400, it will smash into the head because it8217s top surface is about 0.3 inch above the deck surface. The following table is sorted by engine application. In some cases, a single piston design can be used in more than one engine. Compression ratios are estimated by the piston manufacturers based on the average combustion chamber volume in the factory stock (unmodified) cylinder heads for each engine application. For example, the Keith Black KB148 piston is estimated to produce an 8.5:1 compression ratio when used with 351C 2V cylinder heads (average combustion chamber volume 76.2cc) and 9.8:1 compression ratio when used with early type (821770-821771) 351C 4V cylinder heads (average combustion chamber volume 62.8cc).

Comments